RAMON CASAS I L’ART PUBLICITARI DEL CARTELL
La galeria d’art Gothsland ha inaugurat l’exposició Ramon Casas i l’Art publicitari del Cartell, la mostra es centra en el Ramon Casas dibuixant, aquell que va retratar com cap altre la societat civil de la seva època i va saber captar la bellesa i sensualitat de la dona. Davant dels dibuixos originals de Casas es presenta una acurada selecció dels cartells més representatius del Modernisme Català, entre els quals figuren artistes com el mateix Ramon Casas, Gaietà Cornet, Adrià Gual, Joan Llaverías, Joan Llimona, Alexandre de Riquer, Santiago Rusiñol o Miguel Utrillo.
Cartell de l’exposició “Ramon Casas i l’Art publicitari del Cartell”
L’elaboració i col·leccionisme de cartells va tenir la seva edat d’or des dels últims anys del segle XIX fins la Primera Guerra Mundial – a la ciutat de Barcelona es registrà gairebé un centenar d’indústries i tallers litogràfics en la dècada dels anys vint – Aquesta afició als cartells, propiciat per la recerca de noves categories estètiques i l’augment i expansió de les ciutats va tenir la seva punta de llança en el cartell de la 3a Exposició de Belles Arts i Indústries Artístiques d’Alexandre de Riquer, considerat el primer cartell modernista.
Alexandre de Riquer. 3a Exposició de Belles Arts i Indústries Artístiques
Ramon Casas va saber captar l’ideal de bellesa de la dona i la va catapultar a ésser la protagonista exclusiva de les seves composicions (exceptuant els seus famosos retrats i els olis de grans esdeveniments històrics). En aquestes obres dibuixa a la dona en interiors amb barrets o tocats, en què les puntuals notes de color brillen sobre els magnífics traços al carbó. Júlia – la seva model favorita (i en el futur la seva dona) – també és immortalitzada en una escena d’interior, en què llegeix plàcidament un llibre.
Informació:
Exposició: Ramon Casas i l’Art publicitari del Cartell
Lloc: Gothsland Galeria d’Art. Consell de Cent, 331 08007 Barcelona. Tel. 934 881 922
Llibre-catàleg disponible a Gothsland galeria d’Art i a la botiga del museu
Fins el 10 de gener de 2013
Aquesta pàgina també està disponible en: English
Deixa un comentari Cancel·la les respostes
Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada
Search
-
Recent Posts
Categories
Archives
- Febrer 2020
- Octubre 2019
- Juny 2019
- Maig 2019
- Març 2019
- Novembre 2018
- Gener 2016
- Febrer 2015
- Octubre 2014
- Setembre 2014
- Juny 2014
- Desembre 2013
- Novembre 2013
- Octubre 2013
- Juliol 2013
- Juny 2013
- Maig 2013
- Abril 2013
- Març 2013
- Febrer 2013
- Desembre 2012
- Novembre 2012
- Octubre 2012
- Juny 2012
- Abril 2012
- Febrer 2012
- Gener 2012
- Desembre 2011
- Novembre 2011
- Octubre 2011
- Setembre 2011
- Juliol 2011
- Juny 2011
- Maig 2011
- Abril 2011
- Març 2011
- Febrer 2011
- Gener 2011
- Setembre 2010
- Juliol 2010
- Juny 2010
- Maig 2010
- Abril 2010
- Juny 2009
Etiquetes
Actividad familiar Activitats Adrià Gual AmbÀnima Antoni Gaudí Beli Artigas Bicicletada Modernista CaixaForum Casa Milà Codorniu Conferències Cotton Roots Dia internacional dels museus Duo Zoco Dúo Helios Ekaterina Záytseva Eliseu Meifrén Elle Decor Enciclopèdia Catalana Exposicions Fernando Pinós FOULARDS DE SEDA Francesc Fontbona Gaspar Homar Gaudí Isabel Coll Lambert Escaler La Pedrera Llibres MNAC Modernisme Català Música música al museu Notícies Pasqual Maragall Paulinho Lêmos Premsa Ramon Borrell Ramon Casas Recomanem Sagnier Tallers Teresa-M. Sala Tr3sc ÚLTIMS DIES